Centar zdrave prehrane

Privremeno nedostupno

Zdrava prehrana

Zdrava prehrana pomaže u prevenciji mnogih nezaraznih kroničnih bolesti poput dijabetesa, bolesti srca i karcinoma. Povećana proizvodnja procesirane hrane, ubrzana urbanizacija i promjena životnog stila uzrok je nepravilnim prehrambenim navikama. Unosi se hrana bogata energijom, mastima, šećerima, solju, a siromašna vitaminima, mineralima i prehrambenim vlaknima koji su neophodni za pravilan rad našeg organizma. Rezultat takve prehrane je prekomjerno nakupljanje masti u organizmu što često dovodi do pretilosti i pojave brojnih bolesti koje se vežu uz nepravilnu prehranu. Smanjenjem tjelesne mase uz pravilnu prehranu povećava se kvaliteta života i smanjuje se rizik od razvoja dijabetesa, srčanog i moždanog udara te karcinoma.

Prehrana je bitan faktor u svim fazama života, a pogotovo tijekom trudnoće i u dječjoj dobi, kada se stječu prehrambene navike. Sve više istraživanja ukazuju na to da prehrana majke u trudnoći može imati utjecaj na pojavu bolesti kod djeteta u kasnijoj životnoj dobi. Dakle, pravilna prehrana majke u trudnoći omogućava optimalan razvoj djeteta te smanjuje rizik za pojavu bolesti u djetinjstvu, ali i u starijoj životnoj dobi. Iz tog razloga, od velikog je značaja edukacija trudnica o pravilnoj prehrani u trudnoći.

Trudnica
Zdrava prehrana u srednjoj dobi

Prehrana ima važnu ulogu i u terapiji određenih bolesti. Kod većine bolesti pravilna prehrana koja je prilagođena pacijentu i njegovom stanju može olakšati simptome i pomoći u liječenju. Dijetoterapija je posebno bitna kod gastritisa, upale žučovoda, upale gušterače, Crohnove bolesti, ulceroznog kolitisa, sindroma iritabilnog crijeva, dijabetesa, gihta, bubrežnih bolesti, celijakije...

U edukaciji pacijenata o pravilnoj prehrani ključnu ulogu ima školovani nutricionist, koji može identificirati nedostatke u prehrani te dati korisne savjete koji su prilagođeni dobi, spolu, načinu života, osobnim preferencijama i bolesti ili stanju pacijenta. Budući da nismo svi isti, ne odgovara svima neka univerzalna ili određena prehrana, tako da se tijekom komunikacije između nutricionista i pacijenta nastoji kreirati personalizirana prehrana koja će odgovarati pacijentu.

Naša nutricionistica završila je diplomski studij nutricionizma na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu gdje je stekla znanje o prehrani temeljeno na znanstvenim dokazima. Po završetku studija stječe vrijedno iskustvo u Općoj bolnici Zabok tijekom jednogodišnjeg rada, nakon čega se zapošljava u Poliklinici.

Nutricionist Petra

Petra Polančec, magistra nutricionizma i voditeljica Centra zdrave prehrane Poliklinike Polančec

Usluge koje nudimo:

• Mjerenje sastava tijela (udio masnog i mišićnog tkiva)

• Procjena nutritivnog statusa i energetskih potreba organizma

• Analiza prehrane i savijeti kako poboljšati prehranu

• Stručno savjetovanje o prehrani u trudnoći

• Stručno savjetovanje o prehrani kod različitih bolesti i stanja

• Izrada individualnog plana prehrane (za 7 ili 14 dana)